Translate

zondag 10 juli 2011

Urban Green

Voor de styling van de tuinen die we altijd fotograferen in de maanden juni en juli kom ik graag bij verschillende kwekers en winkels. Een favoriet is Urban Green in Amsterdam.

In een voormalige kerk is mijn favorite winkel gevestigd.
This is my favorite urban plant store in Amsterdam, based in a former church.








Did you know you can grow 'Dendobrium' and
 'Phalenopsis' like this!
Alle nieuwe ontwikkelingen op het gebied van verticaaltuinieren en groene daken vind je hier.
Green is the future so you can find lot's of new ways to put green in you environment here in the store like vertical gardenening and green roofs.

.
Behalve planten en bloemen etc zijn hier ook glazen potten enflessen te koop; jams en sappen maken doen we tegenwoordig allemaal, ook in de stad.
Besides plants and flowers they sell jars and bottles to make jams and juices. Everybody, also in the city can make there own.


Voor vogels, bijen en andere insekten zijn verschillende onderkomens te koop.
Do not forget the birds and the bees in you garden, here you can by birds houses under architecture.












Urban Green is een winkel waarvan ik zou willen dat ik het zelf had bedacht en als ze me zouden vragen zou ik er meteen gaan werken.Gevaarlijk om naar toe te gaan dus Alles is er goed; mooie frisse planten de juiste ook, bloemen van het seizoen, goed gereedschap, balkon-, en tuinmeubilair, vogelnestekasten en potten. Alles met de insteek dat het voor echt tuinieren in de stad is bedoeld. Compact, hip (kruidentuinieren, kleine fruitbomen, groene daken)goede kwaliteit en goed formaat Ik denk en hoop dat steeds meer mensen het gevoel van natuur in de stad en de natuur naar je toe halen goed voor je is en dat je er gelukkig van wordt. Groen is aan de hand en echt niet meer alleen voor mensen van buiten de (rand)stad. Juist binnen de stad krijgen mensen het gevoel dat ze iets moeten doen aan het teveel aan steen en beton. Hoeveel stadsmoestuinen  en groenplekken er al niet zijn ( zie ook post over 'my green city en 'AddictLab' en toepassingen om op dakterassen en balkon te kunnen tuinieren. Geeft al aan dat we het wel zat zijn al dat steen en beton; ik hoop dat het doorzet en tot iedereen doordringt wat er is nog steeds te weinig groen.  
'Urban Green' helpt ook mee aan de vergroening met advies en bedenken bijzondere ideeen voor het stadstuinieren en het helpen bij het opzetten van  'Communities' voor tuinliefhebbers.

De winkel is overigens gevestigd in een voormalige kerk uit 1890, ontworpen door Tjeerd Kuipers en is echt een mooie ruimte.
www.urban-green.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten