Translate

vrijdag 13 januari 2012

Taal van de Bloemen



Deze zomer las ik een prachtige roman " De verborgen taal van bloemen" van Vanessa Diffenbaugh; een mooi verhaal om te lezen maar de rode draad, de verborgen betekenis van bloemen, vond ik het mooist. In de victoriaanse tijd werd elk boeket zorgvuldig samengesteld en vertelde een verhaal of stuurde een boodschap. Ik schreef alles op om er later nog eens naar te kijken en om te onthouden. 







Nu kreeg ik ik dit boekje in het oog, een mooi naslagwerk met de taal van bloemen met de betekenissen van bloemen in de victoriaanse tijd. Want hoewel iedereen weet dat je rozen geeft aan een geliefde zo kun je ook Tulpen geven als uiting van liefde of diep rode rozen voor de betovering die bij de liefde hoort. Maar ook verdriet, haat, verwarring en eigenlijk heel veel emoties kunnen met bloemen worden gezegd. Echt zo een leuk boekje. Nu geef je gewoon stiekem een geheime boodschap in een boektje aan iemand.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten